Jak i po co tworzyć portfolio Firmy usługowej.

Jak i po co tworzyć portfolio Firmy usługowej.

Urodzinowe świętowanie MF

Cześć. W artykule podzielę się informacjami oraz wskazówkami jak stworzyć portfolio firmy usługowej działającej w budownictwie. Opiszę także kilka powodów dlaczego warto to zrobić. To, że warto wynika z pewnych psychologicznych mechanizmów działających na klienta.

Cała akcja z katalogiem realizowana jest w ramach obchodzonych przez nas pierwszych urodzin !!! Tak to już rok :)! 20 grudnia 2019 roku w piątek, wypuściliśmy na rynek pierwsze produkty i tym samym zaangażowaliśmy się zaniedbany temat ofertowania, planowania i zarządzania w firmach usługowych działających na polskim rynku budowlanym.

Praktyczne zastosowanie

Katalog realizacji to nic innego jak własne portfolio. Możesz je stworzyć w oparciu o wiele dostępnych narzędzi. Może to być prezentacja w PowerPoint, opracowanie w Canvie lub jakimkolwiek programie graficznym. Możesz także zrobić to w naszym interaktywnym katalogu i właśnie on posłuży mi jako przykład, by opisać jak zbudować i co zawrzeć w takim opracowaniu.

Przypomnę tylko, że jeśli jesteś użytkownikiem jakiegokolwiek naszego programu do ofert, to katalog ten w bardzo prosty sposób możesz pozyskać zupełnie za free. Jedyna rzecz o jaką Cię prosimy to pozostawienie komentarza pod produktem jaki obecnie używasz w sklepie mocnafirma.pl

Drugim sposobem pozyskania katalogu (ten sposób obowiązuje do odwołania) jest zakup programów do ofertowania. W okresie urodzinowym przy zakupie ofert z “automatu” otrzymasz katalog w zestawie.

No dobrze. Na początek, przykłady zastosowania katalogu realizacji. Możesz stworzyć portfolio, prospekt, ulotkę, a nawet cennik. Zobacz poniższe przykłady

1. Jako katalog podobnych realizacji

Pierwszym zastosowaniem jakie chciałbym wskazać to portfolio zrealizowanych prac. Trzeba przyznać, że nie potrafimy się chwalić, a szkoda. Powinniśmy pieczołowicie dokumentować nasze prace i pokazywać je na wszelkie możliwe sposoby. Można to zrobić na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i właśnie w własnym katalogu. Przecież to niezła reklama i nieoceniony wyraz przekazu wartościowej treści. Katalog z portfolio można porównać z formą polecenia, a sam wiesz jak bardzo skuteczne są polecenia klientów.

Tworząc swoje portfolio możesz umieścić w nim wykonane prace dzieląc je w tematycznie lub ze względy na okres wykonania.

Jeśli Twoja praca polega na wykonaniu jakiejś konkretnej specyficznej usługi Twój klient chętnie zobaczy przykłady podobnych do siebie realizacji.

Jeśli Twój zakres prac jest na tyle szeroki, że ciężko Ci pogrupować prace tematycznie możesz stworzyć portfolio zawierające kompilacje różnych prac. W takim przypadku rozmieść ich wykonanie chronologicznie wg dat ich wykonania.

2. Jako Prospekt produktów

Drugim rodzajem zastosowania katalogu jest wykonanie własnego prospektu produktowego. W poszczególnych sekcjach możesz umieścić urządzenia bądź produkty jakie posiadasz w swojej ofercie. Taki prospekt produktowy ( forma własnego cennika) będzie świetnym uzupełnieniem Twojej oferty.

Raz przygotowany katalog produktowy bardzo przyśpieszy sporządzanie przez Ciebie ofert. Będziesz mógł każdorazowo załączać go do oferty. Wysyłając klientowi ofertę wraz z własnym katalogiem produktów ( np. katalog urządzeń różnych producentów) Twoja oferta będzie bardzo profesjonalna, ale także zwiększysz szansę na zawarcie z klientem zlecenia.

3. Jako opis technologii

Trzeci pomysł jaki chciałbym Tobie podsunąć to stworzenie opisu technologii. Np. Jesteś instalatorem lub elektrykiem. Wykonujesz instalacje w całym domu. Będziesz używał wielu produktów i technologii, do których jesteś przekonany. No właśnie… teraz musisz przekonac do nich swojego klienta.

W katalogi możesz rozpisać krok po kroku z jakich produktów będzie składała się Twoja instalacja, zabudowa, rozdzielnia, kotłownia. Krok po kroku. Takie urządzenia, taka złączka, taki zawór, taki kabel, taka rura.

Każdy z tych elementów ma swoje specyficzne cechy, które powodują, że je stosujesz. Może to być dłuższa gwarancja, sposób wykonania, jakaś funkcja, i wszelkie cechy jakościowe. Stworzenie katalogu technologii to po prostu katalog argumentów, które wcisną Twojego klienta w fotel.

Jak katalog wpływa na klienta ?

No dobrze. Powyżej trzy przykłady jak można zastosować katalog , a teraz spójrzmy na to jak działa on na klientów.

Społeczny dowód słuszności

Klienci chcą transferu społecznych dowodów słuszności. Oczywiście świetnie byłoby gdybyś wykonał prace u kogoś kogo twój klient zna. Wtedy ten transfer jest najsilniejszy. W większości jednak przypadków w katalogu klient nie odnajdzie swoich znajomych. Jednak będzie poszukiwał podobieństw. Zauważy że podobny dom, podobna rodzina, podobny metraż, podobny samochód na podjeździe.

Klient podświadomie będzie przyrównywał siebie do tego co zobaczy w katalogu. Pomyśli. Pewnie mają podobne potrzeby, podobne problemy, podobne pragnienia. Skoro ktoś podobny do mnie zdecydował się na usługę tej firmy, to znaczy, że ja też mogę.

Z powyższego też powodu zachęcam, by w katalogu nie ograniczać się wyłącznie do zdjęć urządzeń lub wykonanej pracy, ale także dodać zdjęcie frontu budynku z opisem metrażu i lokalizacji.

Porównanie cen

Klienci porównują ceny i będą porównywać. Tym bardziej, że dziś jest to stosunkowo łatwe. Można zrobić to w internecie, ale także w prosty sposób poprosić o kilka ofert. Skoro więc klienci sprawdzają ceny , można im to ułatwić.

Jak podałem w pierwszym przykładzie zastosowani katalogu, można sporządzić portfolio podobnych prac. Jednym z powodów dla którego warto nie jest wyłącznie kwestia pochwalenia się. W podobnych pracach można pokazać klientowi ile wyniosła podobna inwestycja u kogoś innego.

W bardzo łatwy sposób można dać klientowi porównanie wartości podobnych prac co naturalnie w pewien sposób zaspokoi jego potrzebę sprawdzenia cen u konkurencji.

Możesz w trakcie rozmowy nawiązać do jakieś konkretnej inwestycji i powiedzieć klientowi np. tak:

” Proszę zobaczyć. Bardzo podobna inwestycja była realizowana w innym domu. Podobny metraż i to samo urządzenie. Tam Inwestycja zamknęła się w kwocie 45 tysięcy. U Pana oferta jest na 42 tysiące gdyż obecnie trwa promocja na urządzenie i mogę zaoferować je taniej. “

Podsumowanie

Niepozorny katalog realizacji, niezależnie jak wykonany i w jakim narzędziu to bardzo przydatne rozwiązanie. Przestajemy skupiać się wyłącznie na samej ofercie, jej kwocie. Zaczynamy dyskutować o sposobie wykonania, o urządzeniach o tym jak zrobili to inni.

Dzięki temu, że katalog załączasz klientowi wraz z ofertą masz pewność, że się z nim zapozna i odniesie w porównaniu do własnej inwestycji.

Pozdrawiam i gorąco zachęcam do stworzenia własnego portfolio prac.

Pobierz katalog MF za Free

Chcąc otrzymać katalog za free musisz :

Opcja1 – Jesteś użytkownikiem naszych programów ? Wystarczy, że dodasz komentarz pod używanym przez siebie programem. Linki do komentarzy poniżej

Opcja2 – W okresie świętowania naszych pierwszych urodzin kupując dowolny program do ofert otrzymasz katalog w zestawie.

Linki gdzie można dodać opinię pod produktem:

Zostaw komentarz