Nawet szybka i krótka oferta może być pełnowartościowym opracowaniem, które pomoże przekonać klienta do Twojej Firmy. Jedynka to Program do ofert dla instalatorów elektryków i budowlańców.
Jak przygotować taką ofertę ? Zobacz prezentację programu i przykładowe sposoby kalkulacji w ofercie MF Jedynka.
Witaj w Mocnej Firmie w cyklu Akademia dobrej oferty.
Dzisiaj prezentacja programu do ofertowania MF JEDYNKA.
Nasze programy to interaktywne formularze, które w zależności od wersji posiadają różne funkcjonalności.
Oferty te zostały skonstruowane specjalnie pod potrzeby firm usługowych i są wygodną alternatywą do wykonywania kosztorysów.
Program kupujesz raz, masz do niego nieograniczony dostęp i dożywotnie prawo do użytkowania.
Przejdźmy zatem do prezentacji
By przygotować ofertę otwieramy plik za pomocą programu Adobe Reader. By przekonać się jaki program działa na Twoim komputerze kliknij prawym przyciskiem myszy i z funkcji „Otwórz za pomocą” wybierz z listy program ADOBE.
Nawigacja po dokumencie
Standardowo możemy przemieszczać się po dokumencie skrolując w górę i w dół. Jednak znacznie szybszą i wygodniejszą formą i metodą jest nawigowanie dzięki zakładkom , które znajduje się w menu po lewej stronie.
Co do zasady w dokumencie znajdują się pola o różnych funkcjonalnościach np.
- Pole zdjęcie, które można swobodnie zmieniać
- Treści do wyboru z listy,
- Różne pola tekstowe
- Obszar kalkulacyjny z rożnymi funkcjami matematycznymi
Co ważne, niektóre pola, które uzupełnisz raz pojawiają się później w dalszej części oferty.
Spójrzmy teraz bliżej na strony naszego dokumentu.
JEDYNKA jest programem do szybkiego ofertowania jednak zachowuje przy tym wszystkim profesjonalny charakter. Posiada:
- Stronę tytułową
- opisu oferty
- kalkulacji
- Stronę zlecenia.
Możesz zdecydować czy klient otrzyma dokument zawierający wszystkie te elementy czy tylko przez Ciebie wybrane i wypełnione strony.
STRONA TYTUŁOWA
Na górze stronie tytułowej znajduje się Twoje logo. Pod spodem, pod logiem jest miejsce na slogan reklamowy. Jeśli nie masz takiego sloganu wystarczy wykasować tą treść.
Następnie – Pola zdjęciowe, tutaj stosujemy dowolne grafiki o rozszerzeniu JPG najlepiej jednak prezentuje się zdjęcie w proporcji 16/9
Pod zdjęciami mamy tytuł oferty. Jest to pole do wyboru z listy, możemy także swobodnie umieścić tutaj własną treść
Następnie znajduje się pole tekstowe. Możemy użyć go do wstępnego opisania przedmiotu oferty lub wpisać np. dłuższą nazwę zadania.
Na stronie widzimy także dwa przyciski, które nie są widoczne po wydruku oferty. Jest to przycisk funkcyjny:
- Wyzeruj dane klienta.
- Wyzeruj kalkulacje.
Przejdźmy teraz dalej
STRONA OPISOWA OFERTY
To bardzo ważna część oferty. Znajdują się tu pola administracyjne jak dane klienta czy też dane opiekuna klienta. Jest tutaj także pole tekstowe, w którym możemy napisać kilka słów o swojej firmie lub odnieść się bezpośrednio do przedmiotowej oferty.
- Sposób kalkulacji ,
- Proponowana forma rozliczenia ,
- Proponowany termin wykonania ,
- albo też Udzielana gwarancja ,
to z jednej strony budowanie właśnie wizerunku transparentnej i przewidywalnej firmy, a z drugiej strony uniknięcie potencjalnych nieporozumień w przyszłości. Mamy tutaj do wyboru wiele wariantów z rozwijanych list
Na stronie opisowej znajduje się także zgoda na przetwarzanie danych osobowych klienta, czyli Klauzula RODO
CZĘŚĆ KALKULACYJNA
Jak widzimy – wcześniej uzupełnione dane zarówno dane klienta jak i ISTOTNE PARAMETRY OFERTY zaczytały się automatycznie na stronie kalkulacji. To rozwiązanie powoduje, że jeśli zrezygnujemy z drukowania pozostałych stron i odchudzimy naszą ofertę, na tej jednej stronie mamy wszystkie niezbędne informacje dla klienta.
Spróbujmy w takim razie coś policzyć. Pokażę teraz dwie przykładowe metody kalkulacji.
Kalkulacja 1
W polu tekstowym, uzupełniamy opis usługi np. USŁUGA 1 , dalej wpisujemy :
- Ilość, Następnie
- Jednostka miary, oraz
- Cena
uzupełnię tak 10 pozycji
Jeśli nasze pozycje zawierały wyłączenie cenę usługi wypadałoby w kolejnych polach umieścić cenę materiału Ja wprowadzę pięć zbiorczych pozycji materiałowych
W podsumowaniu widzimy teraz wartość netto całej oferty Możemy dodać klientowi rabat wpisując wartość procentową. Wybieramy też stawkę podatku VAT i gotowe.
Druga metoda kalkulacji w programie JEDYNKA.
Jeśli nie chcesz wpisywać cen jednostkowych poszczególnych czynności, a tylko opisać klientowi co oferujesz w danej cenie, możesz zrobić w następujący sposób:
- Wpisujemy Opis pozycji
- Ilość
- Jednostkę miary,
a cenę pozostawiamy wyzerowaną. Uzupełniamy tak 10 pozycji,
Teraz pod spodem w jednej pozycji wpisujemy np. taką treść
Wyżej wymieniony zakres prac 1 kpl i cena za jeden komplet.
Podobnie możemy postąpić z materiałami wpisując je szczegółowo lub tylko jedną wartością. Ja wpiszę zbiorczą wartość materiałów.
Tak jak w poprzednim przykładzie dodajemy rabat, a w zasadzie odejmujemy rabat , dodajemy podatek Vat i gotowe.
Opracowaliśmy w ten ekspresowy sposób dokument, który mógłby już trafić do klienta
Jednak to nie wszystko co oferuje nam program JEDYNKA
Na następnej stronie jest zintegrowane zlecenie. Na etapie oferty możemy traktować to zlecenie jako wzór a, dopiero kiedy klient zaakceptuje naszą ofertę wróć do tego dokumentu i uzupełnić treść .
Dane klienta zaczytały nam się automatycznie, wystarczy teraz wpisać wartości doprecyzować zakres prac, wpisać umówiony termin realizacji i w zasadzie mamy gotową uproszczona umowę.
To wszystko w tej części
Mam dla Ciebie więcej podpowiedzi, by w pełni korzystać z naszych programów, usprawnić obsługę klienta. I wykonywać coraz lepsze oferty.
Sprawdź też jakie inne funkcje i metody kalkulacji zastosowaliśmy w pozostałych programach do ofertowania.
LINK PROWADZĄCY DO NAJNOWSZEJ WERSJI PROGRAMU ( OTWIERA SIĘ W OSOBNEJ KARCIE) : LINK